Nothing can hold be back from you.

2010-12-02 · 15:24:06
Det borde vara Tom som sjunger refrängerna i monsoon, haha.. (Förlåt Bill)


Postat av: isabelle // 2010-12-02 · 22:55:19

Klistra in koden nedan under <head> i dina kodmallar :)



<script type="text/javascript">



Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in...



Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in...



Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal!



MaxStep=3; // max steg i rörelsen



MinStep=1; // min steg i rörelsen



MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga



MinFlake=4; // min storlek på snöflinga



PosX = new Array();



PosY = new Array();



StepX = new Array();



StepY = new Array();



StarSize=new Array();



for (i = 0; i < Count; i++) {



PosX[i] = Math.random()*Width;



PosY[i] = Math.random()*Height;



StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep;



StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep;



StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake;



document.write("<div id='Obj" + i + "' style='position:absolute; left:0px; top:-20px; z-index:10000; visibility:hidden; color:#f0feff; font-weight:normal; font-family:Verdana; font-size:"+StarSize[i]+"pt'>*</div>");



}



function animate() {



for (i = 0; i < Count; i++) {



PosY[i] += StepY[i];



PosX[i] += StepX[i];



document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible";



if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås



PosX[i] = Math.random()*Width; ///2



PosY[i] = -20;



StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep;



StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep;



}



document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px";



document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px";



}



setTimeout("animate()", 50);// hastighet



}



setTimeout("animate()", 1000);



</script>

Postat av: Johanna // 2010-12-03 · 09:15:03

Sv: Tack söto:)



Åh ja, jag älskar denna när man bara hör Tom, sexit värre;) Jag kommer ihåg när den engelska låten kom ut av Monsoon, jag tyckte verkligen att jag hörde Tom då och sa det till typ Ida och Lina men Ida trodde bara att Bill sjöng i ett annat tonläge (kunde ju absolut vara så) i med han hade sagt att han gör allt själv..men titta så rätt jag hade..haha;P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback