Sminka dig rätt

2011-02-24 · 12:00:00
Ansiktet: Vill du ge intrycket av ett smalare ansikte ska du skugga
under kindbenen och hakan med ett matt solpuder. Rouget applicerar
du längst tinningen och en bit ner men inte för långt ner på kinde,
det får ansiktet att se rundare ut!
Ögonbrynen: Gör ditt ansikte längre genom att lyfta brynen. Gör
dom breda och skarpa för att framstå dina ögon.

Ansiktet:
Mjuka upp ditt ansikte genom att skugga på det framträdande
i ditt ansikte, käkbenen och sidorna av pannan. Applicera rouget
någonstans mitt emellan kindbenet och kindens mitt.
Ögonbrynen: Gör ditt ansikte mer mjukare med rundade bågformade
ögonbryn som är ljusare än din hårfärg.

Ansiktet:
Skugga lite lätt längs pannans båda sidor samt på hakspetsen
för att ge ansiktet ett mer jämnt resultat. PLacera rouget mitt på kindbenet
och lägg en ljus highlighter högst upp på kindbenet.
Ögonbrynen: Du som har höga kindben och liten haka passar i ögonbryn
som är raka och skarpa. Helst i en nyans som är mörkare än din hårfärg.

Ansiktet:
För att göra ditt ansikte mindre ovalt och långt så kan du
skugga med ett solpuder nedanför hårfästet och längst hakan. Lägg
ett rouge mitt på kinden, inte för högt upp på kindbenet. Då ser ditt ansikte
längre ut!
Ögonbrynen: Ge ansiktet balans genom att hålla ögonbrynen långa och
en aning böjda ut mot tinningarna. INTE spetsiga.

http://suuuszi.blogg.se/images/2010/pic_make_up_model_88960540.jpg

Postat av: Eva // 2012-09-20 · 15:17:39

Grymt bra tips:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback