Tokio Hotel konsert i Dortmund 10-13/6-08 (DEL 2)

2011-02-14 · 22:00:00

13 juni. Konsertdagen! Vi var så himla pepp så att det inte går att beskriva med ord. Klockan ringde halv tre, men vi var lika pigga ändå. Vi skulle ju få se TH samma dag! Vi hade beställt en taxi till hotellet, klockan halv fyra och den kom i rätt tid.

Vi åkte till arenan och träffade alla igen. Vanessa började med sin placering av grupperna och det var klart klockan 6 tror jag det var. Så där fick vi sitta på en bro, och fick en bokstav för själva "gruppen" och en siffra för vilken person man var i ledet. Jag, Rebecka, Essi, Josefin, Maarit och Kathy fick K (och jag fick nr 9) därför döpte vi oss till Kaulitzgruppen, haha!

Det var även en galen "farmor" på sådär 60+ i våran grupp som hade köpt marsipanblommor till Bill. Hon hade även Bill i ett hjärthalsband. Hon var grymt läskig och luktade skunk. Hon gick och bar på marsipanblommorna i 4 dagar (!!) men fick aldrig upp dom på scenen. Kommer inte ihåg vem som sa det här, men tydligen hade hon frågat en vakt efter Bill efter konserten så att hon kunde ge blommorna, och dom hade svarat att dom kunde ge dom till honom istället - men hon ville ge dom personligen så hon gick därifrån - med blommorna i handen. När det började regna tog hon bara hand om blommorna, inte sig själv. T.ex. täckte över dom med sin tröja och lät sig själv bli dyngsur. Allt för Bills blommor liksom, hahaha. Det låter inte speciellt roligt, men vi hade jätteroligt åt henne hela resan, men speciellt den här dagen.

Halv nio kom vi upp till arenan och fick våra platser i den "riktiga" kön. Och där satt vi hela dagen. Nervositen steg och vi åt och drack hela tiden så att ingen av oss skulle svimma. Jag var så rädd hela tiden för att jag skulle göra det, så tillslut mådde jag bara dåligt.

Det kom sjukvårdare som gick runt i hela kön och delade ut varm saft och kollade så att alla hade det bra! Så himla gulligt. Har för mig att de pratade en massa med oss eftersom att de tyckte att det var lite roligt att vi kom "enda ifrån Sverige" haha.

Insläppet började (kommer inte ihåg vilken tid) och vi sprang in. Vi kom på rad 3 på Georgs sida av av "snoppen". Tiden innan konserten började var det värsta jag varit med om. Jag fick ingen luft och höll på att svimma 5 gånger. Jag överdriver verkligen inte! Det var helt sjukt jobbigt, men jag ville verkligen inte bli utlyfft. Jag kände hur tårarna var påväg i panik, men lyckades få bort dom med hjälp av Rebeckas pepptalk! Tack

Tillslut började konserten och folk tryckte ännu mer, såklart. Armbågar i ryggen blev en vana efter ca tre låtar. Jag orkade inte sjunga de första tre låtarna av konserten, rädd för att svimma. Tillslut hade alla lugnade sig och man fick mer utrymme, jag kunde hoppa och sjunga med Bill. Det är något av det bästa jag varit med om. Att stå så nära sina absolut största idoler är inget man gör dagligen, (iallafall inte jag) och detta är fan så jävla underbart att jag inte kan besrkiva det.

Det kändes som om konserten tog slut på 2 minuter och efter det grät jag, haha. Jag trodde jag skulle gråta hela konserten, men det gjorde jag inte! Dessutom fick jag Georg, Gustav och Toms vatten på mig. Helt underbart! Bilderna får förklara resten. (de kommer dock upp i ett nytt inlägg, annars blir detta fööör långt!)

Jag och Rebecka kastade upp våran minsta flagga på scen. Men sen ser vi Tobi som står innanför ett utav stängslen på Georgs sida och vi försöker i panik prata med en vakt som står kvar vid scenen och förklarar för honom att vi vill att han tar ned Sverigeflaggan så att vi kan ge den till Tobi istället! Haha. Herregud. Han var verkligen så himla seg! Tror inte att han förstod vad vi sa, för vi sluddrade väl bara och grät samtidigt! När han tillslut tagit ner den åt oss sprang vi fort till Tobi och gav flaggan till honom. Vi förklarade att vi ville att han skulle ge den till killarna och han lovade att göra det efter att vi tjatat kanske 3 gånger på honom, hahaha. Tror dock inte att han gjorde det, men kul ändå ;) Han vek iallafall ihop den jättegulligt, haha. (Bild finns längre ned)

Efter konserten åkte vi till deras hotell, men dom kom aldrig, haha. Så jag och Rebecka åkte hem till vårat hotell istället, handlade på donken och sen gick vi och la oss.

Alla bilder är mina trots att taggen på bilderna är till pappasguldkort (som är min gamla blogg!)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback