Dag 09 – Min tro

2011-01-24 · 23:40:59
tänkte att jag kanske skulle ta tag i den här roliga listan igen! haha. var ju meningen att jag skulle göra klart den innan december var slut. meeen, så blev det icke! haha.

ja. vad ska jag säga om min tro? jag tror väl egentligen inte på någonting. eller jo, kärlek vid första ögonkastet, karma och ödet tror jag på. men ingen speciell Gud. ibland och ibland inte! jag skulle iallafall inte kunna säga att jag är starkt troende.

en gång när jag var liten och spelade innebandy så vi till final - då bad jag till Gud att vi skulle vinna. och det gjorde vi. vet inte om det var ödet eller om det var Gud som fixade det. who knows? ingen kommer någonsin att veta. däremot tycker jag inte att det är fel att tro på någonting. en Gud, eller nåt liknande. jag tycker det är lite ballt att man kan lita och tro på någon helig person man inte ens har träffat :).

är jag knäpp om jag säger att Gud är ungefär som jultomten? skillnaden är bara att jultomten bara kommer gång per år medans Gud alltid finns där. jultomten skriver man en lista till, Gud ber man till. man ber ju om saker till båda liksom. saker man vill ha. hahaha nej shit glöm det. jag är trött.

vad tycker ni?

http://www.tomhonig.se/cutenews/data/upimages/gud.jpg


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback