Få till det med naglarna

2011-10-13 · 15:10:09
Får du lät fula gula naglar och blir "tvingad" att måla naglarna även fast du vill köra utan? Testa då att koka upp vatten och salt och låt de svalna ett par minuter. När de är lagom varmt stoppar du ner fingrarna i vattenbadet och låter de ligga där i ca 20 minuter. Upprepa så ofta som möjligt så kommer du inom en snar framtid att se skillnad. / Korta och inte så omhändertagna naglar vilket enligt mig är något av det mest oattraktiva som finns.. (bild lånad från Google.)

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/24/Nailbitebad.jpg/250px-Nailbitebad.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/24/Nailbitebad.jpg/250px-Nailbitebad.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/24/Nailbitebad.jpg/250px-Nailbitebad.jpg


Postat av: Julia (Fotoblogg) // 2011-10-13 · 20:18:24

Kan det stärka naglarna på något sätt? eller har du något tips på hur dom blir starkare? För mina går lätt av, eller ja får något jack eller blir ojämna och så :/

Postat av: AnnaKaize // 2011-10-14 · 12:27:56

Ett bra sätt att stärka naglarna är nagelolja och nagelbandscreme. Jag hade mjuka naglar som alltid skivade sig, men sen jag började med insmörjningen så har de blivit MYCKET starkare! Jag brukar passa på när jag tittar på TV tex och jag gör det VARJE kväll. Sen är det viktigt att komma ihåg att använda handskar när man städar eller diskar, och att inte använda naglarna som "verktyg" att tex öppna burkar med. Testa detta, JULIA, så ska du se att resultatet kommer snabbare än du tror i form av starkare, friskare naglar. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback