Börja att skriva din egen matdagbok

2011-10-14 · 13:45:00

Skriv en matdagbok: om du precis som mig småäter lite då och då under dagen för att du är sugen på någonting och inte orkar göra nån "riktig" mat, är det här ett ypperligt tips! Det är väldigt enkelt och är precis som det låter en dagbok där du skriver upp exakt allt det du äter och när du äter under dagen. På det här enkla sättet fr du perspektiv på vad det är du stoppar i dig under dagen. Och fuska inte! Skriv vad du äter, det är bara du och ingen annan som ska titta i din dagbok och det här är för din egen skull. När du efter en vecka skrivit allt du ätit kan du gå igenom listorna. Vad kunde du ha ändrat på? Kunde du ha tagit en frukt istället för chipsen du åt osv? Till veckan efter kan du sätta upp nya mål, t.ex. till mellanmål ska du äta frukt eller försöka minska på potatisen.


Postat av: ladymuffin // 2011-10-14 · 15:06:52

bra tips! kanske man skulle börja med!

Postat av: AnnaKaize // 2011-10-14 · 16:00:03

Det där är faktiskt ett jättebra tips. Jag testade det själv för något år sedan och blev jätteförvånad över hur mycket skräp jag faktiskt lyckades stoppa i mig under en vecka... Det gäller bara att komma ihåg att fylla i dagboken samt att inte fuska, precis som du skriver.. :)

Postat av: Ina // 2011-10-14 · 17:52:09

Det är ju jätte bra ide. Måste testa sen!

Postat av: Ina // 2011-10-15 · 18:02:44

En av det bästa med julen är julmusten. haha



Jo exakt och det är ju såna man behöver ibland, för att inse vad man verkligen äter om dagarna.

Har du börjat?

Postat av: Ina // 2011-10-15 · 18:22:30

Älskar julen men ogillar kylan..



Okej, du får säga till efter en vecka eller så och berätta hur det gick.

Nej jag tänker nog fortsätta mitt små ätande av allt medans bebisen ligger i magen.

Men efter h*n har kommit så tänkte jag köra i gång;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback