Det är viktigt att tvätta sminkborstar

2011-09-18 · 18:50:23
En viktig del i en fin sminkning är att dina borstar är rena samt såklart för att motverka bakterier. En foundation borste som du inte tvättat på en vecka innehåller t.ex. otroligt mycket bakterier som kan orsaka finnar. Ett tips för att hålla reda på rena samt orena penslarna är att göra som jag gör.. Jag brukar nämligen använda mig av två stycken glas där det ena glaset är för rena penslar och den andra för orena. Så fort jag har använt en pensel lägger jag den i glaset för orena penslar.

Penslar som används till feta produkter - alltså såsom foundation-, concealer-, och krämögonskuggs/eyeliner-penslar bör tvättas ofta eftersom bakterierna gror i fett. Dessa penslar tvättar du bäst i diskmedel för att få bort alla bakterier på bästa sätt. Däremot penslar som används för torra ögonskuggor och/eller som är av äkta hår tycker jag fungerar bäst att tvätta men shampoo så att de inte ska torkas ut av diskmedlet. Tips: en bra idé om man vill att sminkborstarna ska hålla sig fräscha länge är att lägga en inpackning i dessa någon gång i månaden.

För att tvätta sminkborstarna gör du såhär:
  • Häll upp en klick diskmedel eller shampoo på handen..
  • Fukta penseln med vatten och gnugga den emot handen med shampoot eller diskmedlet.
  • Skölj med vatten och upprepa tills löddret är helt vitt (alltså inte smutsigt).
  • Skölj och ställ på tork. (Tips: på en torr plats över natten).
När du ska torka penslarna är de bäst att du låter de torka liggandes eftersom att vattnet annars kan lösa upp limmet på penslarna och gör så att de spricker. Ett tips är att låta de ligga på papper (hushållspapper) och torka. Appro på sminkborstar så har ni väl inte glömt min tävling i samarbete med MAC där man kan vinna 32 stycken grymma sminkborstar. Klicka på länken för att  komma till tävlingen! [LÄNK]

Brush shampoo och daily brush cleanser från E.l.f. Cosmetics! Kostar endast 35,74 kr.

Brush ShampooDaily Brush Cleaner

Postat av: ANGELICA.BLOGG.SE ♥ // 2011-09-18 · 19:42:07

Nu är dagens blogg utsedd! Kika in och se om det var du som vann, är även en ny tävling uppe i samma inlägg som du kan anmäla dig på nytt i! KRAM



DIREKTLÄNK: http://angelica.blogg.se/category/pagaende-tavlingar-1.html

Postat av: ladymuffin // 2011-09-18 · 20:56:06

bra tips! :D

Postat av: Emelie // 2011-09-18 · 21:28:50

Sv; Det är kul att jag kan vara med! :) Jag hoppas verkligen att jag vinner, det skulle göra mig otroligt glad! :D

Postat av: Frida // 2011-09-18 · 21:34:04

typ samma ;)

Postat av: isabella // 2011-09-18 · 21:34:47

Hej!



Kolla gärna min blogg- snart lägger jag ut en video där jag sjunger :)

Men på ett villkor och det hittar ni på min blogg !:)



Kram! /isabella

Postat av: Bella,ung mamma // 2011-09-18 · 21:42:48

I freaking miss you!! <3

Postat av: bella // 2011-09-18 · 21:47:01

gött, det är bra (:

Postat av: Sara // 2011-09-18 · 21:51:52

Hoppas kvällen varit fin :)

Postat av: Maja! // 2011-09-19 · 07:50:41

Vilken fin blogg du har!.Och du var jätte söt! Kika gärna in på min, komentera och följ via bloglovin!

Kram<3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback