Vinn din egen ricinolja!

2012-03-04 · 13:43:08
Vill du vinna den omtalade ricinoljan? Allt du behöver göra är att berätta om ditt bästa skönhetstips för håret. Vill du ha större chans att vinna så lägger du till mig på facebook (här) & (här), bloglovin (här), blogkeen (här). Lycka till!


Postat av: sara söderström // 2012-03-04 · 13:55:04

x kamma inte håret när det är blött, det sliter!

x använd hårinpackning minst 2 gånger i veckan

x avsluta med att skölja med kallt vatten efter en dusch

x kamma/borsta håret nerifrån-upp



Har gjort allt och hoppas att jag vinner!

Postat av: Sanna // 2012-03-04 · 14:06:09

mitt bästa tips är att återfukta hårbotten. Det är en otroligt bra grund till att få vackert hår och en vacker hårbotten. Det finns en väldigt bra produkt på apoteket som återfuktar men inte gör håret fett. Och sen har man denna oljan i håret så blir det kanonfint !

Postat av: Solin (solinjamil.blogg.se) // 2012-03-04 · 14:17:49

Sv: Tack! :)



Jag är med!



Mina bästa tips är:

-Använd värmeskydd om du ska hålla på med varma saker som plattång, locktång osv..



-Återfukta hårbotten = hemligheten till ett jättefint hår, det kan vara bra att lägga lite olivolja i håret så det återfuktas!



- När du ska torka håret med handduk, krama inte håret för det slits jättemycket så.



- Använd hårinpackning ca 3 gånger i veckan för ett mjukt och glansfullt resultat på håret.♥



Gillar din blogg på facebook, bloglovin och blogkeen redan, heter Soin Jamil på facebook :)



Håller tummarna nu, kram!

Postat av: Dana // 2012-03-04 · 14:29:55

vem blev det? :) ♥ grattis grattis till den som vann! :D

Postat av: mirela // 2012-03-04 · 14:30:01

Mitt bästa tips är att klippa topparna ungefär varannan månad! Det kan vara dyrt att gå till en frisör för att enbart klippa topparna så se dig omkring och kolla ifall någon av dina vänner har någon erfarenhet av att klippa! Eller så kan man vända sig till elever som går frisörlinjen, där är det mycket billigare! Ett enkelt och bra hårtips! :)

Postat av: Sofie // 2012-03-04 · 14:30:10

sv; Okej jag får fundera på det! :) Men kan jag få din mejl så hör jag av mig sen? :)

Postat av: Emma Kristina Wellert ♥ // 2012-03-04 · 14:34:48

Mina bästa tips för håret är:

När du schamponerar ditt hår så ska du massera hårbotten och överallt i håret.

Om du ska använda balsam låt det då få sitta i ett tag.

Sen så kan du borsta igenom håret i duschen för då blir det inte lika slitet som om du skulle göra det när du är klar.

Ha i nånting efter håret som du inte behöver skölja ur.

Duscha inte så ofta, om du är hemma så kan gå några dagar utan att duscha. Vet att det är äcklig, men är bra för håret.

Använd inte hårsnoddar med ett järnspänne på, dom drar sönder håret mer. Om du måste använda en sån, var försiktigt.

Det var mina bästa hår tips! :)

Postat av: juuliakorecic // 2012-03-04 · 14:37:11

sv: japp, riktigt härlig blogg!

fudnerar på att länka din blogg i min!

eller kanske ett länkbyte ?

Postat av: Emma Engberg // 2012-03-04 · 14:38:20

Mitt bästa tipps är nog att inte kamma håret när det är blött, igentligen inte alls. Jag kammar aldrig mitt hår men efter dusch osv är det så pass lent och fint ändå så att det behöver inte kammas. Även att inte platta håret, det sliter så otroligt mycket på håret så att det är hemskt!

Ett till tipps som jag har är att masera in aloeverajos i hårbotten. Det får håret att växa snabbare.



Så de va mina tipps. Har även gillat allt och följer på allt så hoppas att jag vinner! :D

Postat av: hanna // 2012-03-04 · 15:08:11

Mitt bästa tips är väl snarare ett råd.. använd ALLTID värmeskydd innan du plattar/fönar/lockar håret och gör inpackning ca. 2 gånger per vecka.



Jag följer dig redan på allting sedan tidigare!

Postat av: Sabina // 2012-03-04 · 15:21:30

Jag gillar redan dina Facebooksidor och följer dig på blogglovin och blogkeen sen tidigare.

Förutom allt det vanliga som att använda hårinpackning, värmeskydd etc. så har jag några tips för superhår:

1. Använd hårtofsar utan metallgrej

2. Ha lite olivolja i hårbotten och silkesdroppar i topparna innan du går och lägger dig. Tvätta på morgonen. Det återfuktar jättebra och blir glansigt.

Postat av: frida nyburg // 2012-03-04 · 15:47:03

allt bra?



kram Frida

Postat av: Julia Krorecic // 2012-03-04 · 16:00:06

har mellan 1000- 2000 .. just nu lite mindre för jag har haft lite pause :)

Postat av: Amandaa ♥ // 2012-03-04 · 16:43:13

Jag är med och jag har redan lagt till dig förut på dom där sidorna så aa :)



Mina absolut bästa tips är:

- Att man såklart måste använda hårinpackning ca tre gånger i veckan.

- Inte borsta håret när det är blött eftersom det är som skörast då. Fast Man kan använda en bredtandad kam.

- Inte tvätta håret mer än ca 3 gånger i veckan, eftersom hårets slits av schampoot och det torkas ut.

- Gör en vana att alltid skölja igenom håret med kallt vatten innan man går ut ur duschen och blåsa med kall luft efter att man har fönat håret.

- Skaffa en svinborste som gör håret glansigare och sliter inte lika mycket.



Finns massor av andra bra tips men dom flesta vet alla om :)

Postat av: Ida S // 2012-03-04 · 16:48:44

Hej , vilken rolig tävling ;)

Mitt bästa tips är att använda hårinpackning 1 gång i veckan + att använda värmeskydd när man ska föna/platta/locka håret .

Jag följer allt sedan tidigare!

Kram :)

Postat av: julia korecic // 2012-03-04 · 16:51:23

sv: yes per dag :)

Postat av: Matilda // 2012-03-04 · 17:01:18

* ta inpackning i ditt hår,en gång i veckan räcker.

* skydda håret med skyddspray

* använd helst hårsnoddar utan metallbit.



Gjort allting så nu får jag bara hålla tummarna ;)

Postat av: Julis // 2012-03-04 · 17:35:31

Jag har ju redan gjort allt det där :')

Postat av: Sandra // 2012-03-04 · 17:57:33

Har gillat dig överallt sen tidigare!

Mitt bästa hårtips är att låta håret ANDAS! Använd inte en massa produkter i det jämt, använd bara skonsamt schampo och balsam stundvis så du inte sliter ut ditt hår. Allt för mycket stylingprodukter/styling/kammande osv sliter mer än man tror :)



Kram :)

Postat av: Lizette // 2012-03-04 · 18:31:11

Att skölja håret med kallt vatten är det som visat sig bäst för mig. Håret blir extra glansigt och mjukt efteråt.

Postat av: FELICIA // 2012-03-04 · 18:36:35

Hej!

Hur är det med dig idag då?;D

Gör du bloglovin byten?



kram!

Postat av: elina // 2012-03-04 · 21:00:41

Gilar redan bägge på facebook - elina backeby

blev följare 1192 på bloglovin, följer dig redan med blogken.

Mitt bästa tips är helt enkelt att inte platta (eller använda andra slitsamma saker) håret varenda dag.

Om man gör det ska man använda värmeskydd.

mitt hår är supersliten pga att jag inte använde värmeskydd under perioden då jag plattade håret varje dag. När jag ska klipppa mitt hår nästa gång kommer det bli kortare än någonsin så skulle verkligen behöva ricinolja!

Postat av: Anja . 18 år & mamma till Sabina! // 2012-03-04 · 21:54:15

Mitt bästa tips är nog att använda värmeskydd vid styling, och helt enkelt bara vara varsam!

Har båda dina sidor på facebook (Anja Håkanson), har dig på både bloglovin och blogkeen.

Postat av: S A R A // 2012-03-04 · 21:54:52

gillar redan dina facebooksidor och följer dig via både blogkeen och bloglovin sen länge!



mina bästa tips för håret är att använda hårinpackning regelbundet, att inte borsta håret då det är blött och alltid använda värmeskydd :-)

Postat av: Julia (Fotoblogg) // 2012-03-05 · 11:01:02

Mina bästa hårtips är att låta håret torka av sig själv, inte kamma det när det är blött. Sova med fläta för att det sliter mindre och du får ett fint vågit hårsvall på morgonen så du slipper använda värmetänger! Skölj håret med ljummet vatten, använd hårinpackning då och då. För att få bort stylingprodukter kan man ta i lite schampoo i torrt hår och sen skölja och luddra, för börjar man med vatten blir det som en liten spärr så att schampoot inte riktigt kommer åt ;)

Postat av: evelina // 2012-03-05 · 17:26:04

om du går in på min blogg så ser du om mina hårprodukter där :D

jag är med !

Postat av: Emely // 2012-03-05 · 19:36:11

JA, jag är med!! Mitt bästa tips är tja, olja i håret :) olivolja funkar jättebra och massera in i hårbottnen. Föna håret bara när du verkligen måste! Ha det gott!

Postat av: Evelina Mattsson Lundqvist // 2012-03-06 · 01:53:27

JA det vill jag verkligen! Mitt bästa skönhetstips är väl att klippa sig var 6 vecka, för att minska risken för att håret går av och göra hårinpackningar 2-3 gånger i veckan :) det var mitt bästa, då mitt hår är så tråkigt och kort just nu så jag skulle blivit super glad om jag vann!

Postat av: Sanna // 2012-03-09 · 12:18:57

Mitt bästa hårtips är att aldrig kamma eller borsta håret när det är blöt eller gå ut i kylan, då håret stelnar och kan gå av.



Har dig på bloglovin och facebook.



Kram Sanna

Postat av: Linda // 2012-03-10 · 12:23:00

jag är med, mitt bästa tips är att inte borsta håret när det är blöt:D



Gillar på blogkeen

& bloglovin

& på fb@ Lindas Linnros

Postat av: Anonym // 2012-03-11 · 13:30:22

ye


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback