Vinn en årsförbrukning av hårfärg!

2012-10-11 · 18:12:00
Kommer  ni  ihåg  när  jag  berättade  om  att  Schwarzkopf  hade  lanserat  en  helt  ny  exklusiv  hårfärg  på  marknaden?  Det  är  såklart  deras  Color  Mask  som jag  pratar  om, och som  är  den  första  permanenta hårfärgen  som  kommer  i  en  burk  och  masseras  in  i  håret  som  en  vanlig  hårinpackning.  Den  är  alltså  otroligt  enkel  att  applicera  och  lika  upplyftande  som  är  unna  sig  en  spa-behandling.  Nu  har  DU  chansen  att  vinna  följande  genom  att  svara  på  frågan: Vad är ditt bästa vardagstips för att ge ditt hår lyster och glans?
 
Första pris: En årsförbrukning av Schwarzkopf Color Mask i valfri nyans, Schwarzkopf Gliss Ultimate Repair schampo, balsam, inpackning och hårolja, samt en bortse och necessär
Andra pris: Schwarzkopf Color Mask i valfri nyans, Schwarzkopf Gliss Ultimate Repair hårolja, samt en necessär.
 
OBS!  För  att  vara  med  och  tävla  måste  du  vara  över  18  år.  
Tävlingen  avslutas  den  19/10.
 
 
 

Postat av: Anette // 2012-10-11 · 18:18:10

Jag fönar aldrig håret och använder inte plattång eller liknande. Tycker att värmen sliter för mycket på mitt hår. Bra kvalitet på shampo och balsam gör mitt hår blankt och fint.

Postat av: melina // 2012-10-11 · 18:21:04

vill veta vilka nyanser av färgen det finns innan jag är med..?:) för vill ha en rödaktig färg,det andra man vinner är en dröm dessutom!

För att få mitt hår extra fint så har jag ofta inpackningar,ricinolja,andra oljor och hårorodukter och använder mig aldrig utav en riktig kam eller så, använder mig utav en svinhårsborste när jag borstar mitt hår. Mitt hår lider verkligen av min plattång och så, hade varit så bra om jag vann, har inte råd att köpa nya fina produkter.(är 19 år)

Postat av: sellwins skönhetsblogg // 2012-10-11 · 18:51:01

Roligt tävling!

Mitt bästa tips för att ge håret glans är att använda olja efter att ha plattat det. Mitt hår har aldrig varit så fint som det är nu efter jag börjat använda morrocan oil. Det får dessutom topparna att inte se slitna ut vilket jag tycker är viktigast för ett synbart hälsosamt hår. Använder aldrig spray då jag tycker det ger motsatt effekt.

Postat av: Sofie // 2012-10-11 · 19:21:44

Mitt bästa tips är att använta hårolja och hårtoppsserum samt att använda ett shampoo anpassat för sin hårtyp :)

Postat av: Elina Dageryd // 2012-10-11 · 20:38:02

Mitt bästa tips är att sova i en lös fläta och sedan applicera hårolja när man vaknar! Då vaknar man alltid med ett mjukt och glansigt hår som man inte ens behöver borsta! :)

Jag är 19 år, och tack för en jättebra blogg! :)

Postat av: Linda // 2012-10-11 · 21:04:33

Mitt bästa tips, är såklart hår oljan från just Schwarfkop, jag fullkomligt älskar den, jag använder den efter jag duschat i blöt hår och sen i torrt varje dag, blir jätte fint och lent, kan nästan köpas överallt och kostar 79kr
jag är 19 :D så jag får vara me & det över e mitt tips.

Postat av: Sara // 2012-10-11 · 21:57:40

Använder olja för topparna, fönar/plattar inte mitt hår så ofta och sköljer alltid av mitt hår i kallvatten efter duschen så blir det mycket glansigare och mjukare! :)

Postat av: Emilia Haglund // 2012-10-12 · 00:01:06

Att sova med flätor gör att håret ser mycket glansigare ut! Helt enkelt. Att när man lägger i en hårinpackning inte tar den istället för balsam. Avsluta med balsam i längden på håret och skölj av med iskallt vatten!

Postat av: madde // 2012-10-12 · 00:41:31

Bästa tipset är att tvätta det som vanligt ett par gånger i veckan, lägg gärna inpackning 1 gånger i veckan, skölj av med kallt vatten innan du går ur duschen och lägg i lite maroccan oil innan du borstar! Får en fin glans.

Postat av: Evelina // 2012-10-12 · 03:06:38

puuh, känns skönt att jag fyllde 18 i juli :) sist du hade liknande tävling så fick jag inte vara med, men nu så! mitt bästa tips är att göra hårinpackningar 1-2 gånger i veckan, applicera hårolja i topparna och avsluta med lite glans spray om man vill ha mycket glans i håret men absolut inte för mycket hårolja och glans spray om man nu använder det samtidigt, för då finns det stor risk att det ser fett ut! hoppas på tur nu, för hårfärg är så dyrt och färgar håret gör jag 1-2 gånger i månaden.

Postat av: Camilla Sandmark // 2012-10-12 · 08:02:48

Hej!
Vilken drömvinst!
Jag använder sällan stylingprodukter och tänger/fönar som sliter på håret. Försöker när ekonomin tillåter att köpa riktigt bra schampoo och balsam/inpackning som passar min hårtyp. Jag färgar håret rätt ofta och det sliter ju en del men jag avslutar varje hårtvätt med en sköljning i iskallt vatten som både stärker och stimulerar hårbotten och gör mitt hår otroligt blankt och fullt av lyster (och själv blir jag väldigt pigg...!!!)

Postat av: liselotte // 2012-10-12 · 19:02:46

Först och främst ska man använda skonsamma och bra produkter att tvätta håret i, blås inte håret helt torrt, utan låt det sista självtorka. Ta gärna i någon olja, serum om du har lite torrt hår. Har man långt hår är det även viktigt att borsta det ordentligt med en bra hårborste.

Postat av: Amanda // 2012-10-13 · 02:40:21

Brukar ha hårolja i topparna. Sedan locka håret
I topparna för att förgylla vardagen

Postat av: Emma - Nynäshamns största blogg // 2012-10-13 · 03:31:00

Hej Ida ! Jag vill vara med och tävla ! Skulle verkligen behöva fräscha upp mitt hår efter graviditeten :)
Mitt bästa tips är att använda en bra kvalitéts inpackning och minst en gång i veckan köra en dunderkur och sitta med den i länge, sen finns det serum som gör håret glansigt, vissa oljor gör det bara fett och det är ju inte så kul hihi .

Postat av: Maria // 2012-10-13 · 12:46:42

Jag har dreads så har väl inte så mycket till tips, men innan jag hade dreads använde jag alltid nån spray när jag skulle platta håret, och så använde jag faktiskt inte vanligt balsam, utan bara spraybalsam ibland, riktigt bra tycker jag! :) Däremot ville jag väl inte ha så glansigt hår heller. ^^
Men just nu har jag rätt mycket utväxt och är i stort behov av att färga håret snart igen! (:

Postat av: B R O W N S U G A R // 2012-10-13 · 15:14:38

Skölja håret i iskallt vatten direkt efter balsamet! Det blir riktigt snyggt! (även om det är kallt..haha!)

Postat av: Sanna // 2012-10-15 · 01:08:40

Mitt bästa tips är alltid använda värmeskydd när man plattar eller lockar håret. Förutom det är det A och O att ha bra schampoo, balsam och inpackning anpassat efter ens hårtyp. Vet man inte vilken hårtyp man har kan man fråga frisörerna som ofta är duktiga på att rekommendera bra produkter.

Kram Sanna

Postat av: Nathalié - Äntligen gravid <3 // 2012-10-15 · 13:58:19

åh jag är med! mitt hår är helt livlöst och tråkigt och snart kan jag färga det igen efter graviditeten, hade varit underbart att få prova på deras nyhet :))

mitt bästa tips är att låta håret självtorka några dagar i veckan istället för att föna det torrt. samt att man köper en bra inpackning som passar för ens hårtyp, då verkar det som bäst. och använder det ett par gånger i veckan :).

kram
nathalié

Postat av: Lisa // 2012-10-15 · 18:09:18

När det gäller skönhet tänker jag att det mesta kommer inifrån, och då menar jag inte klyschan om att "alla är vackra som dom är" för det stämmer tyvärr inte. Jag tänker snarare att ett hälsosamt yttre börjar med ett hälsosamt inre, därför försöker jag tänka på att äta rätt så för att bygga upp min hårkvalitet. Avokado, nyttiga fettsyror (finns i många nötter) och vitaminrika livsmedel är en superba utgångspunkt när man vill förbättra hårets kvalitet! Sedan är stress en av hårets värsta fiender, så det är faktiskt många fler faktorer än man tror som påverkar håret. Jag försöker därför se till att äta bra och må bra på insidan, sedan ser jag produkter såsom serum och inpackning som en extra bonus och vardagslyx, men tyvärr är de inga långsiktiga lösningar. Rolig tävling för övrigt!

Postat av: Pernilla W // 2012-10-15 · 23:41:06

Mitt bästa tips är att inte tvätta håret för ofta. Det sliter och nöter på håret mer än man tror... Använd istället ett torrschampo för att få bort den feta känslan som lätt uppstår i håret. Ett tips på ett bra och billigt torrschampo är APOLIVAS styling powder som ger håret en fräsch finnish :)

Postat av: Anonym // 2012-10-23 · 17:30:38

a

Postat av: Maria // 2012-10-26 · 12:54:46

Vem vann denna tävlingen? :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback