Vinn sminkpenslar från MAC

2011-09-19 · 13:00:00
I samarbete med Uffes saker och ting startar jag nu en tävling där du har chansen att vinna hela 32 stycken nödvändiga sminkborstar för att få till den perfekta sminkningen. Allt du behöver göra är:

  • Gilla Uffes saker och ting (klicka på länken och klicka på "gilla" högst upp på sidan) [LÄNK]
  • Gilla min blogg på Facebook [LÄNK]
  • Lägg till mig på Bloglovin [LÄNK]
  • Skriv ett inlägg på er blogg där ni länkar till Uffes saker och ting.se och berättar att ni är med och tävlar om en MAC brush kit på min blogg. Låna gärna bilden nedanför.
  • Kommentera att du är med och berätta om ditt bästa sminktips. Lycka till! Tävlingen avslutas den 21 oktober.
Gör ni inte allt det här blir ni automatiskt diskade.
OBS! Om du inte har någon blogg och ändå vill delta går det lika bra att länka inlägget samt Uffes saker och ting på sin facebook.


Postat av: pernilla // 2011-09-19 · 12:48:49

har frågestund på bloggen, ställ gärna någon fråga :)

Postat av: Sofia - Uddevallas största modeblogg! // 2011-09-19 · 12:49:34

är med! följer redan, gilla rpå fb mm. (Sofia Maria Nilsson)

inlägget - http://smnmode.blogg.se/2011/september/tavlar.html#comment



Mitt bästa sminktips - Regelbundet tvätta sina borstar, gärna en gång varje vecka när man använder creme liknande smink tvätta borstarna efter varje användning. Tvätta borstar med äkta hår med schampoo, man kan också ta lite balsam efter så blir dom mjukare. Borstar med oäkta hår kan tvättas med diskmedel och sen kan man ha på lite olivolja så man inte torkar ut håret på borstarna.

Postat av: Julia // 2011-09-19 · 13:16:08

Jag är med! :)

gillar den där sidan, gillar dig på facebook, följer dig i blogglovin

Inlägget : http://juiliyas.devote.se/blogs/12534102/var-med-och-taevla-du-ocksaa-.htm



Jag har en hel del bra sminktips, tex om in concealer har tagit slut och inte har hunnit köpa ny, Kolla då i locket på fonundationen, där brukar det kunna finnas lite foundation som har torkat lite och fått en tjockare konsistens, och det passar perfekt då det är kris.

Sen även ett litet tips då det gäller att välja foundation, applicera den på käklinjen och absolut inte på handen, eftersom att handen och ansiktet oftast inte har samma hudfärg.

Postat av: Rebecka // 2011-09-19 · 13:39:48

Men om man inte har en blogg då? :(

Postat av: Julia // 2011-09-19 · 13:43:39

http://cherio.blogg.se/?tmp=19133554



Mitt bästa sminktips är att lägga bronzingen precis under kindbenen för att få illusionen av ett smalare ansikte, eller på kindbenen för illusionen av ett tjockare ansikte.

Postat av: Beatrice Jakobsson (foto) // 2011-09-19 · 14:02:33

sv: vad roligt :D<3

Postat av: FowZie ♥ ~ pojkfixerad Eskilstunabo // 2011-09-19 · 14:14:53

hoppas du är med på the re-opening of Fowzie's blog! nu sätter jag igång med uppdateringen efter ha vart lite off ett tag :D

Postat av: emma. // 2011-09-19 · 14:22:28

är med!



mitt bästa sminktips är att rengöra borstarna regelbundet! och det viktigaste man har i sin sminkväska är en cover-all-mix från M.U.S! Och riktigt bra sminkborstar. Då blir resultatet alltid bra.

Postat av: m3lind4 // 2011-09-19 · 14:40:17

Sv:Lugnt :)

Postat av: ☆ Malin Persson- Mode Skönhet och Vardagsliv // 2011-09-19 · 14:45:17

Jag är med och tävlar :)

Gillar överallt och följer via bloglovin

Mitt inlägg finner du här: http://maalinpersson.myshowroom.se/?p=271



Mitt bästa sminktips är att regelbundet rengöra din hy och återfukta den! För att få en djupgörande rengöring så brukar jag massera min hy med en elandborste med mjuk borste och valfri produkt som fungerar för din hy, skölj sen med kallvatten för att stänga porerna. Detta gör underverk mot pormaskar och huden blir jättefin och får en fin lyster :) Drick mycket vatten, det hjälper till att rensa ut all skit ur porerna samtidigt som det återfuktar huden :) Jag tycker att det är viktigt att ha en snygg hy för att få en snygg makeup och visst är det inte underbart att slippa hålla på med consealer för att din hy är naturligt snygg!



Postat av: Malin (L) // 2011-09-19 · 14:47:55

Sååå!! Nu har jag gjort allting i ovanstånde punkter, jag kommer att lägga in ett inlägg på min blogg och jag kommer även länka ifrån min facebook att jag är med och tävlar i din blogg och länkar din blogg där vänligen se: http://www.facebook.com/groups/279287722088273/



krama om!



Postat av: vendela <3 // 2011-09-19 · 15:19:37

fin blogg :D

Postat av: Ebba K // 2011-09-19 · 15:37:43

Of course man villl vara med och tävla! :D Har gjort alla punkter ;) Mitt bästa sminktips är att inte slarva med fransarna om man ska ha maskar för det syns mycket. Så för att göra det lite enklare så kan man ta en maskara som är slut men som man tycker ha bra borste och bara rätta till fransarna med om de hamnat fel. Det var mitt tips, tack :)

Postat av: Sara // 2011-09-19 · 16:51:17

Ha en fin eftermiddag :)

Postat av: Alice // 2011-09-19 · 17:00:54

Jag är med! Följer dig på bloglovin, gillar uffessakerochting på facebook och även din blogg på facebook! :D

Här är mitt inlägg: http://medalice.blogg.se/2011/september/ar-med-och-tavlar-om-mac-brushes.html

Och här är mitt bästa sminktips:

Ifall du ska på fest, och ska använda mycket ögonskugga eller puder eyeliner, är det bäst att först ta ögonskuggan/eyelinern och efteråt ta consealer och fondation. Varför? Joo, ifall man använder mycket ögonskugga kan det bli mycket "fall outs" som är att skuggan "pudrar av sig" eller "faller ner" under ögonen. Om man då tar skuggan först och sen fondation och conselaer, så täcks fall outsen! :)

Hoppas att jag vinner!! Håller tummarna!

Postat av: Josefine // 2011-09-19 · 17:17:59

Jag har gjort allt som behövs för att delta i denna tävling och vill gärna vara med och tävla! Har tipsat om dina tävlingar: http://jinsidan.blogg.se/2011/september/tavla.html#comment !

Mitt bästa smink-tipps är att inte använda för mycket smink på huden, dels för att den inte mår bra av det men även för att se så naturlig ut som möjligt. Sedan kan man satsa mer på att framhäva ögonen med hjälp av ögonfransböjare (om man inte redan har en bra böjning på fransarna), mascara och eventuellt en eyeliner för att man ska få fokus på ögonen. Detta är ju även bra om man inte har världens finaste hy liksom. Att man då fokuserar på ögonen istället. Det är väl vad jag brukar tänka på när jag sminkar mig på morgonen. Ha de gött!

Postat av: Andreea // 2011-09-19 · 17:34:40

Mitt bästa tips är att alltid tvätta ansiktet med kallt vatten efter att man har duschat i varmt vatten, eftersom att när huden får värme öppnas porerna och tar in all smuts (och man får därav dålig hy), om man tvättar med kallt vatten stängs porerna igen.



Ett annat tips är att alltid använda en primer innan man använder foundation. Primern får foundationet att se mindre torrt ut, bl.a.



Hoppas mina tips duger, jag har verkligen blivit helt förälskad i dessa penslar och åh! Jag kan inte sluta tänka på dem. :(

Postat av: Siri // 2011-09-19 · 17:55:20

Hahahaha! Väldigt säker på att det där inte är mac! En mac borste kostar lätt över 15o kr! Hur kan man då sälja 32 för lite över 300! OMG att folk går på det

Postat av: Louise - Onepiece tävling pågår! // 2011-09-19 · 19:07:14

Tack så mycket :)

Postat av: alexandra // 2011-09-19 · 19:46:12

Jag är med och tävlar, och mitt bästa sminktips är att vara nöjd med grunden - du är vacker, så hur du än sminkar dig så kommer det att bli vackert. Du kan inte misslyckas om du är nöjd med dig själv och då kommer även den sämsta foundationen att skimra!

Postat av: Sara Jakobsson // 2011-09-19 · 19:56:45

mitt inlägg: http://absolutsara.devote.se/blogs/12545182/vinn-32-sminkborstar-fraan-mac.htm#WriteComment

jag har gillat dig på facebook, gillat uffes saker och ting, och följer dig på bloglovin', samt skrivit ett inlägg på min blogg som du ser i länken här ovan!

Mitt bästa sminktips är att använda en bra primer innan man lägger på sminket för att få allt att sitta hela dagen. Ex. när man ska ha en riktigt snygg ögonsminkning, sotade ögon m.m. Då är det skitbra att lägga ett lager primer på ögonlocken först! Sen är det även väldigt bra att rengöra sina borstar någon gång i veckan för att undvika bakterier.

Nu håller jag tummarna och hoppashoppashoppas att jag vinner, jag behöver VERKLIGEN nya borstar! Kram :)

Postat av: Annika - drömmen om 11 barn // 2011-09-19 · 21:08:33

Jag är med och tävlar!



- Har gillat Uffes och din sida på facebook (Annika Nilsson Pettersson)

- Jag följer dig redan på bloglovin, och blev nr 5 som gillade själva tävlingsinlägget där.



- länkar i bloggen: http://nilssonpettersson.blogg.se/tavlar/2011/september/flavoured-5.html



Bästa sminktipset är att använda en ordentligt face cleanser istället för bara tvål och vatten. Jag använde kombinationen tvål/vatten tidigare - visst det funkar bra men det är otroligt uttorkande! Hyn mår så mycket bättre av produkter som faktiskt är avsedda för ändamålet!



Kram Annika

[email protected]

Postat av: Maggi // 2011-09-20 · 00:42:43

hejsan jag är med och tävlar :D



http://magdalenaeliasson.blogg.se/?tmp=20003125



Jag är inte den som tänker på så mycket smink, men jag tycker att man ska ha sin naturliga färg på hyn inget speciellt alls, om man har finnar eller något liknande så kan man täcka lite med en färg som är så lik sin hy som möjligt, sen att man bara kan använda lite lätt med rouge och maskara, så enkelt som det kan bli - man visar sitt rätta jag om man ser så "normal" ut som möjligt :)



kram :)

Postat av: vendela <3 // 2011-09-20 · 11:06:27

hur e läget? :D

Postat av: vendela <3 // 2011-09-20 · 11:29:56

allt e braa :D

hur gammal är du? :D

Postat av: vendela <3 // 2011-09-20 · 11:33:19

13 :D hur länge har du bloggat då?

Postat av: vendela <3 // 2011-09-20 · 11:38:29

okejj :D

Postat av: Nathalié - Extrem barnlängtan // 2011-09-20 · 13:07:37

Provar lyckan här också =) hoppas på tur =).



gillar dig och uffes saker och ting på Fb sedan tidigare (nathalié teodorson).

följer dig på BL.

Länkar tävlingen här: http://yarp.blogg.se/jagtavlar/2011/september/tavlar-hos-ida-om-mac-sminkpenslar-2110.html



Lusten att sminka sig går upp & ner, men nu hoppas jag på att vinna detta fina borstset så jag tycker det är roligt igen.. börjar förfalla, p.g.a åldern, haha . Mitt bästa sminktips är att inte stressa. man ska ha lite tid för att sminka sig så man slipper göra om. använd bra produkter och släng gammalt smink så inte hyn blir dålig.



Kramar Nathalie

Postat av: FowZie ♥ ~ pojkfixerad Eskilstunabo // 2011-09-20 · 13:25:58

sv; hade du en bra start på veckan igår annars då ? :D

Postat av: © Sofie Andersson - Foto, inspiration och vardag // 2011-09-20 · 17:02:18

Gillar redan Uffessakerochting på facebook ;)

Gillar redan din blogg på facebook.

Följer redan dig på bloglovin.

Inlägget: http://sdsdsdsd.blogg.se/2011/september/va-med-ni-ocksa.html

Jag är gärna med och mitt bästa sminktips är att man ska kolla på bäst före datumet som finns på allt kosmetik och även att man använder någon bra make up remover, jag brukar använda Ansiktsservetter från Nivea, slipper få massa tvål i ögonen och det är enkelt och solklart mina favoriter!

Postat av: Mimmi // 2011-09-20 · 17:49:48

Jag är med och tävlar!

Jag gillar USOT på FB, gillar din blogg på FB, lagt till dig på Bloglovin', och gjort ett inlägg i min blogg där jag har länkat er båda (http://whatsernames.blogg.se/2011/september/tavlar.html).



Mitt bästa sminktips är

- Använd primer, det gör att sminket sätter sig bättre och snyggare.

- Använd setting spray, ger huden lyster och gör att sminket håller bättre.

- Rengör sina borstar regelbundet! Det samlas lätt bakterier i borstarna som gör att man kan få finnar och problem med hyn. Men var noga med att de torkar liggandes. Om de torkar ståendes så rinner vattnet ner i skaftet och kan lösa upp limmet som håller fast stråna, vilket gör att borsten börjar fälla.



xoxo

Postat av: Gabbe // 2011-09-20 · 18:46:35

har gjort allt + länkat om tävlingen på bloggen ^^!

Mitt tips:

för en sotigare blick.

Hur ska jag kunna veta hur mycket och var?

Ta en linje mellan näsan och ögonbrynets slut och där har du var du ska sluta.

Ta en mjukpensel och fyll på med en mörkare ton elelr hårdare in mot ögat och ju längre ut vi kommer desto svagare ska det svarta vara.

INNAN ska du helst ta på primer för att sminket ska hålla bättre + ta gärna lite ljusare ögonskugga ut mot ögonbryner för att det ska bli mer sotigt.

sen tar du kajal (ett tunt streck under ögat) + maskare på både över och under ögonfransarna =)



KRAMAR!

Postat av: amanda // 2011-09-20 · 21:30:08

oj vad mycket man behövde göra :o

Postat av: Daria // 2011-09-20 · 22:01:12

jag är gärna med :)

Mitt bästa smink tips är nog att tväta borstar alltid innan man ska använda dom . För då blir t.ex fondetion mycket lenare :)

Postat av: J o H a N N a - Goodiebagregn på bloggen! // 2011-09-21 · 00:20:07

jag gillar allt på fb: johanna hellberg

följer dej sen innan på bloglovin, men kmr inte ihåg vilket nummer :S



har länkat här: http://johannaspratstund.blogg.se/tavlingsbloggen/2011/september/smink-penslar.html#comment



mitt bästa tips är faktiskt att man ska använda bra penslar :) för utan bra redskap blir inte sminket bra, oavsätt hur bra smink man har :) och tvätta dom ofta så inga gamla sminkrester är kvar....



håller tummarna nu att jag vinner, så mitt smink kan bli lite finare än nu ;)

Postat av: linda // 2011-09-21 · 08:09:24

Är med och tävla..

Har gjort allt nu..



http://minutesandhours.blogg.se/2011/september/tavling.html



Kram på dig.. ;)

Postat av: helena // 2011-09-21 · 20:07:38

jag är gärna med :)

gillar allt på fb (Helena Eklund)

följer redan via bloglovin'



har länkat:

http://tavlingar.devote.se/blogs/12596267/uffes-saker-och-tingse-.htm



jag är verkligen superdålig på att sminka mig, så jag har absolut inget professionellt tips att komma med... det kan vara fint att använda mascara? haha alltså jag kan verkligen ingenting! därför vore det super att vinna detta och öva upp smink-kunskaperna massa! :D



kram Helena! !:)

Postat av: Johanna Nordlander // 2011-09-21 · 23:27:56

ÅH VILKEN UNDERBAR TÄVLING! Jag är självklart med!



Mitt bästa sminktips är även ett pengasparande tips också! Istället för att kosta på sig en läppsealer så kan man använda läpppennan som en primer, så man lägger läppennan över hela läppen och sedan applicerar lite läppstift med en pensel eller bara läppglans! Det blir inte lika kladdigt och jag tycker att läppstiftet håller mycket längre!

Postat av: Madeleine // 2011-09-22 · 16:29:05

Jag är med! Har gjort allt som står att man ska göra! Och här är inlägget: http://tavlingsbloogg.blogg.se/2011/september/tavlar-om-sminkpenslar-fran-mac.html#comment



Mitt bästa sminktips för glasögonormar är att verkligen markera sina ögon eftersom dom kan försvinna bakom glasögon. Så markera med en svart sotning eller eyeliner/kajal. Sen också att man markerar sina ögonbryr :) Och till läpparna tar man någon neutral färg



Postat av: jennifer // 2011-09-23 · 11:01:31

Jag är med och jag har gjort varenda liten grej! :D

här är mitt inlägg på bloggen: http://jjjenniferjohansson.blogg.se/2011/september/tavla-hos-httpflavouredse.html#comment

hihi, tro inte att du kan välja mig bara för jag är sådär 12 år, för jag började faktiskt sminka mig för 3 år sen! :D

jag använder BARA e.l.f´s smink eftersom det inte är testat på djur!

jag brukar alltså använda glitter eyeliner, ett litet smalt sträck just där ögonlocken slutar.

åså har jag e.l.fs lengthening & deting mascara! :D jag brukar ta tjockt med mascara, eftersom jag har så korta ögonfransar!

jag har ju brunt hår, egentligen ska jag ha blont så jag har jättejättejätte ljusa ögonbryn! då brukar jag färglägga dom med bara en brun penna (min ögonbrynspenna har tagit slut :( )

till ögonwn brukar jag ha lite av e.l.f´s brightening eyeliner, black!

jag brukar ha dom just under ögonen, inte på huden, men lite över underfransarna! :D

om jag inte använder glitter eyeliner s¨använder jag bara en dipliner, bror på vart jag ska fara! ;)

brukar ha pudel, för annars ser jag ut som en zombie. så jag har e.l.f´s clarifyng pressed powder!

och jag vill ha mina kinder en litenlitenliten nyans mörkare så då tar jag e.l.f´s booster och gnuggar försiktigt med minprofession foundation brush, det går alldeles utmärkt! och sisst men inte minst så använder jag roll-on, vilket inte är e.l.f, men det brukar jag stoppa på under ögonlocken på morgonen när jag är trött och ska gå till skolan! den gör så man inte ser lika trött ut! :)

ja.. det var mitt lilla sminktips. det kanske var lite annorlunda än vad alla andra har skrivit, så jag kan väll ta en kort en som jag föredrar! :)

mitt andra sminktips är om du har fått utslag, pga sminket. så sminka dig väldigt lite. helst inte med foundation, då får inte huden andas då blir det ännu större utslag! och sen om du har nåt slag av ansiktsvatten, ta gjärna det när du ska tvätta kort sminket! :)

Postat av: Kettan // 2011-09-23 · 13:45:38

Hejsan jag är med och tävlar och jag har gjort allt som står att man ska göra. Här är länken till mitt inlägg där jag har länkat till dig och till uffes saker och ting.se ( http://kettan.blogg.se/?tmp=23133252 )



Hmm mitt bästa smink tips, de är att när du har lagt din fundation och puder och ska lägga dit sol puder så lägger du de under kind benen och sedan upp längs kinderna uppåt mot pannan och sedan på näsan så får du en mindre näsa och smalare kinder och mer former i ansiktet =D de kör jag på jämt! Sedan att om du vill ha volym och långa ögonfransar så andvänd två mascaror! En som förlänger och en som ger volym =) De är mina bästa smink tips =D hoppas att man har turen att vinna =D btw jätte fin blogg =)



Kram kettan... heter patricia wallber på FB

Postat av: jennifer // 2011-09-23 · 17:32:11

var med i veckans blogg! :D

http://jjjenniferjohansson.blogg.se/2011/september/veckans-blogg.html#comment

Postat av: evelina // 2011-09-23 · 21:54:37

1. Gillar redan Uffes saker och ting, Evelina Mattsson Lundqvist!

2. Gillar redan där också, Evelina Mattsson Lundqvist!

3. Följer redan dig på bloglovin såååklart! :)

4. Har skrivit ett inlägg på min blogg, http://eevelinamattssonlundqvist.blogg.se/2011/september/jag-tavlar-om-sminkpenslar-fran-mac.html

5. Jag är med och har inte så bra sminktips men använder

du concealer för att täcka finnar, rodnader osv så dutta med

penseln/svampen istället för att "dra" för då finns det rist att

du smetar bort all concealer och finnarna/rodnaderna syns lika

väl igen! Vilket man inte kanske vill? :)

Postat av: Elin // 2011-09-25 · 14:54:22

Jag är med!

Har gillat Uffes saker och ting!

Inlägg om tävlingen på min blogg; http://elinfribergs.blogg.se/2011/september/tavlar-om-ett-mac-brush-kit-hos-ida.html#comment



Mina bästa smink tips är nog att att alltid smörja in ansiktet med ansiktskräm innan man lägger på foundation för att inte torka ut huden, och det håller längre dessutom! Sen att använda en primer innan man lägger på ögonskugga för bättre resultat och längre hållbarhet! Sen till sist, om man har låga ögonbryn, eller känner att man ser trött ut, så kan man lägga en vit ögonskugga precis under ögonbrynet, inte mycke bara lite, för då ser de ut som brynet har fått ett litet lyft och man ser helt enkelt piggare ut :)

Postat av: Nate // 2011-09-26 · 18:21:25

Hej!

Jag har gillat "Uffes Saker Och Ting" på FB (Nathalié Nylander).

Jag har även gillat din blogg på fb, lagt till dig på Bloglovin' & skrivit ett inlägg om tävlingen på min blogg (http://justanotherlesbian.blogg.se/2011/september/jag-ar-med-och-tavlar-om-32-st-sminkpenslar-f.html#comment).



- Mitt bästa smink-tips är att använda en bra grund för att få sin foundation att sitta hela dagen. (Om man nu använder det). Jag brukar använda mig utav en primer för hela ansiktet, för fet ansiktskräm gör att jag får finnar. Sedan ska man använda en foundationpensel då det är mer hygieniskt än att använda svamp (och enligt mig ger det även ett bättre resultat). Efter det tar man ett puder över hela ansiktet för att försäkra sig ytterligare om att foundationen ska sitta fast dagen ut. Oftast behöver man inte ta så mycket puder, för tar man för mycket ger det lätt ett kakigt intryck. Rouge tar man på käkbenen och även längst upp i pannans hörn, och lite under hakan för att ge skuggor och för att ge ett smalare ansikte. Det man bör tänka på är att om man använder svart eyeliner förminskar det ögat, medan vid kajal förstorar ögat. Jag föredrar att använda båda. Med den svarta eyelinern gör jag en liten vinge, och den vita kajalen har jag i ögonvrån samt under ögat (Kommer inte på ordet just nu. Blackout -.-). Jag brukar även fylla i mina ögonbryn lite också. Och sen lite rött läppstift på det! Det blir en perfekt 50-tals-look som passar nästan vem som helst. :)



Låter säkert som om jag är världens smink-missbrukare, men... det är min stil helt enkelt! :D

Postat av: Anonym // 2011-09-28 · 10:35:07

Dessa penslar är inte äkta vara!

Dem slutar aldrig håra och dem går lätt sönder.

inga bra penslar att jobba med.

Googla upp dessa penslar så kommer ni nog få se att det inte är äkta, tyvärr nog :( .

Postat av: daniella // 2011-10-03 · 21:43:38

Jag har gjort allting som står (jag heter Daniella Järpenberg) och här är mitt inlägg: http://flavoured.se/2011/september/vinn-sminkpenslar-fran-mac.html.



Hmm... mitt bästa smink tips är nog att rengöra ansiktet ofta, minst morgon och kväll. Om du använder foundation/concealer/puder är det viktigt att du tvättar dina penslar ofta, eftersom att bakterier samlas i borstarna. Om du tvättar borstarna ofta minskas finnar osv då ansiktet inte utsätts för lika mycket bakterier som om du skulle använda en otvättad borste.



Åh, vad jag vill vinna! Älskar att sminka mig, har dock knappt några sminkborstar alls.

Postat av: AnnaKaize // 2011-10-03 · 23:03:33

Klart jag vill få en chans att vinna! Har länkat gillat och fixat på BL och FB (Anna-Karin Näström), och mitt bästa sminktips är att förutom att man måste vara noggrann med rengöring och återfuktning etc så kan man tänka på att böja fransarna innan man applicerar mascara,- det öppnar upp ögat alldeles fantastiskt, och att man inte glömmer ögonbrynen! Ett par välformade, lagom ansade bryn ramar in ansiktet och ger det karaktär men detta glöms tyvärr ofta bort. Om man vill se piggare ut så kan man applicera en nudefärgad penna innanför den nedre fransraden, det ger ett mjukare intryck än en helvit sådan: Glöm inte att göra rent penslar, svampar och borstar samt byt mascara ofta så undviker du ögonirritationer. Det finns ju hur många tips som helst, men detta var ju några stycken iaf. Kram på dig! :)

Postat av: Veronica // 2011-10-09 · 14:43:33

Jag är med..

Gillar Uffes på fackbook namn: Veronica Vicke Jacobsson

följer redan dig på facebook och på bloglovin

har länkat på min blogg http://tavlingarofreestuff.blogspot.com/2011/10/21-oktober.html



Postat av: Emma yeah Nyström // 2011-10-11 · 21:49:48

har gjort allt som står , är inte bra på att sminka mig , men vill bli sån som sminkar modeller osv , de är vad jag lever för !

Postat av: juuliaaah :) // 2011-10-12 · 19:16:41

har gillat allting o gjort allt!

mitt sminktips är att man inte ska använda svampar för det blir väldigt bakterieäkligt i längden.

därför rekomenderar jag klart borstar!!

har tyvär bara några få, som är väldigt dåliga..

så därför vill jag så klart vinna denna tävling.

nu är det väll bara och sitta och hålla tummarna elr vad tycker ni? :D

Postat av: ♥ Malin // 2011-10-13 · 15:57:42

Jag är med! Gillar överallt redan :)



Mitt bästa sminktips är att istället för att tvätta bort ditt smink med sminkborttagning eller kanske tvål och vatten som många använder,

är att ta vanlig olivolja! Det fungerar på all sorts smink och det innehåller även massa bra ämnen som återfuktar dina ögonfransar så dom håller

sig starka och fina! Häll bara ut lite olivolja på en bomullspad och tvätta bort det som vanligt! Din hy känns len och jättefräsch efteråt!



länken till mitt inlägg hittar du här http://malinpersson.se/2011/october/sminkpenslar.html

Postat av: care69 // 2011-10-13 · 18:13:37

Gilla Uffes saker och ting - klart C Care Regn

Gilla min blogg på Facebook - C Care Regn

Lägg till mig på Bloglovin - är redan följare

Min länk:

http://care69.blogspot.com/2011/10/21-okt-vinn-sminkpenslar.html

Mitt bästa tips är att få tillräckligt med sömn.

Postat av: anna L // 2011-10-14 · 19:27:13

Jag är supergärna med

Gillar redan båda på fb - Anna Lundkvist

Följer dig redan

Har tipsat http://annastipsblogg.blogspot.com/2011/10/sminkborstar.html

Mitt bästa tips är att rengöra huden ordentligt innan man lägger på smink.

Postat av: jenn // 2011-10-14 · 22:42:29

Ohhhh ja! klart att jag vill vara med!!! Jag har gjort ALLT tipsat pa min blogg:

http://barbados.blogg.se/2011/october/21-oktober-smink-borstar.html

Gillat bada pa Fb med namnet Barbados jenn!

Jag foljer dig redan pa bloglovin!



:0)

Postat av: Cilla // 2011-10-17 · 11:15:32

♥ Jag gillar Uffes saker och ting (blev nr 714)

♥ Jag gillar din blogg på Facebook (blev nr 663)

♥ Jag har lagt till dig på Bloglovin (blev nr 538)

♥ Jag har bloggat om tävlingen här: http://juniflickorna.blogg.se/hoppas/2011/october/uffes-saker-och-ting-1.html

♥ Jag är gärna med och mitt bästa sminktips är att vara noga med basen! Den mest omsorgsfullt lagda ögonmakeupen kommer aldrig riktigt till sin rätt om inte hyn är jämnt sminkad i rätt hudton. Alla är vackra i naturligt sminkad porslinshy!

Postat av: Anja - 18 år & mamma till Sabina! // 2011-10-17 · 19:51:48

Gillar Uffs saker och ting. (Anja Håkanson)

Gillar din blogg i samma namn.

Följer redan din blogg.

Har länkat här: http://anjatavlar.blogspot.com/2011/10/sminkborstar.html.

Mitt bästa sminktips är nog att man inte ska ta för mycket och överdriva, för mycket foundation eller puder ser bara "kakigt" ut, för mycket mascara blir bara klumpigt. Ta lagomt!



[email protected]

Postat av: Lucifer // 2011-10-22 · 23:56:51

Gjort allt man ska

http://luciferz.blogg.se/2011/october/vinn-sminkpenslar-fran-mac.html



Mitt tips e att följ ditt hjärta med sminkningen. Gå inte och gör något som andra säger att du ska göra som inte e din stil. Som händer mig mycket på min skola. Jag gör snart allt i min stil som jag gillar. För nu e jag trött på att dom försöker döda mitt rätta jag. Att bli stylist går inte ut på att kunna allt det fina och normala. Udda stilar ingår också. Men dom lär sig inte det. Jag tycker man ska följa sitt hjärta. Det blir bäst.

Postat av: Sabina // 2011-10-23 · 16:01:29

jag vill väldigt gärna vara med i tävlingen. Mitt bästa smink tips är nog att minska ner på sminket när man bara ska vara hemma och inte gör något , så slipper man fula äckliga finnar.

Postat av: Linda // 2011-10-23 · 22:24:18

När du lottar ut vinnaren kan du ju kanske påpeka att det där inte är äkta MAC-penslar... Dom ser inte äkta ut, och dom är alldeles för billiga för att vara äkta... Bara en tanke...

Postat av: obat asam urat // 2011-11-28 · 14:38:48

Resources like the one you mentioned here will be very useful to me! I will post a link to this page on my blog. I am sure my visitors will find that very useful.

Postat av: truck accident lawyer // 2011-11-30 · 04:26:47

A thoughtful insight and ideas I will use on my blog. You've obviously spent some time on this. Well done!

Postat av: Anna // 2011-12-03 · 20:06:51

verkligen inte äkta mac, pinsamt att lotta ut ...

Postat av: makeityourring diamond engagement rings // 2011-12-08 · 14:07:44

Thanks for writing this informative post. I never knew that opinions could be this varied. Peace

Postat av: Anonym // 2012-04-12 · 21:14:03

de borstarna är ju fake!!!!!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback