För att få tjockare hår..

2011-03-05 · 15:47:15


Vem vill inte ha tjockare hår?
Här kommer lite tips för att på lång sikt och få en illusion av tjockare hår.

- Massera hårbotten: Den här metoden stimulerar blodcirkulationen i hårrötterna och gör så att håret börjar växa fortare. Dock tar det ganska långt tid innan man ser resultat. Ett tips är att massera hårbotten när man tvättar håret, men kom ihåg att bara shampoonera det max två gånger och aldrig använda balsam ovanför öronen då det tynger ner håret. (Ett shampoo och balsam med så lågt PH värde som möjligt är det bästa.) Tvätta håret max två gånger i veckan! Lite fett är bra för håret och växer då snabbare. Att borsta håret gör att du också stumulerar hårsäckarna. Du ska dock inte borsta håret när de är blött, utan använd då istället en tjocktandad kamm!

- Använd dig av en Volumaster: Det här resultatet håller ju såklart bara ett tag, men ger en illusion av tjockare hår. Den bästa, enligt mig är Björn Axens Volumaster! För att få bästa resultat tupperar du innan du våfflar håret och när håret svalnat lite borstar du försiktigt ut det.

- Bed Head Cocky Thickening Paste: Den här produkten kommer ifrån märket TIGI och är relativt billig. Den ligger på mellan 150-200kr beroende på vart man köper den. Den här produkten ger känslan av ett strävare, fylligare och tjockare hår och kan användas i både torrt och fuktigt hår. Du kan föna "in den" i håret och kan även användas som styling-gel. Jag har själv inte testat den, men har hört flera som sagt att den är bra.

- Hårinpackningar: Det här är någonting som iallafall jag missar. Jag har bråttom och vill bara bli klar i duschen så fort som möjligt, och missar på så sätt också hårinpackningen. Det är viktigt att komma ihåg att precis som med shampoot och balsamet - inte använda det över öronen. Endast på längderna, då de tynger ner håret. Använd dig av ett bra märke som innehåller värmeskydd. Den jag har nu är "Aussie - Take The Heat" och den fungerar hur bra som helst när jag väl använder den. Har likaså hört att "Lee Staffords hair that never grows past a certain length"-inpackning ska vara jättebra. Båda två kostar runt 100-lappen. För att få bästa resultat när du gör inpackningen ska du sätta en plastpåse över håret och värma handduken i torkrumlaren i några minuter. Linda in håret i handduken och låt sitta den angivna tiden eller sov med det över natten.

- Minska på värmetänger: Hårfön, plattång, locktång osv. Jag är själv fast i träsket och försöker ta mig därifrån! Låter som en drogmissbrukare, haha, men det här sliter otroligt mycket på håret och resulterar i att du tappar ännu mer hår. Platta/föna/locka det vid specialla tillfällen istället.


- Ät kosttillskott: Det här är kanske det viktigaste av allt, då skönhet kommer inifrån. Produkter jag har hört ska vara bra är Hårkontroll, Proirin och Panto-3, men det är såklart ifrån person till person. För att få bästa resultat ska man självklart även tänka över ovanstående punkter.

http://media.kicks.se/Image/Generate.ashx?uri=~%2FArchive%2FImages%2FProducts%2FManufacturers%2Faussie%2F5011321988200-1.jpg&size=7&type=0&interpolationType=0http://pubes.blogg.se/images/2010/bltt-hr_113533603.jpghttp://www.vitapost.se/bilder/artiklar/har-hud-naglar/panto3_2x192tab_large.jpg

Postat av: Ida // 2011-03-05 · 16:47:52

bra inlägg, jo visst kan vi det :) men varför vill du följa på bloglovin? :)

Postat av: Ida // 2011-03-05 · 16:58:13

Hehe jag skriver typ inte om intressanta saker, haha. :D Men du har aldrig kommenterat min blogg tidigare va? :) Känner inte igen designen brukar annars göra de hehe. :) Säg till när du lagt till då. :)

Postat av: Ida [ f l a v o u r e d . b l o g g . s e ] // 2011-03-05 · 18:21:24

Its up to you!

Postat av: Rebecca // 2011-03-05 · 18:23:52

Svar: Tyvärr, jag har aldrig varit inne på det där med Bloglovin'. Och skulle jag bli det, följer jag bloggar jag läst ett tag, och börjat gilla.



Hoppas att du förstår, menar inget illa! Vill dessutom inte vara "tvingad" att läsa bloggar, jag läser de jag känner för.



Kram!

/Beccy

Postat av: Yoshnacool - one and only // 2011-03-05 · 19:52:56

sv: Visst kan vi det! Säg till när du lagt till mig så lägger jag till dig :)

Postat av: J U L I A O F S W E D E N // 2011-03-05 · 22:31:40

Tjah !

Fin blogg, hur mår du ? ;d

Kram.. ;dd


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback