Hur jag redigerar mina bilder

2014-01-04 · 00:01:00
 
Jag fick ett mejl där någon undrade hur jag redigerade mina bilder på instagram, alltså i andra ord - vilka appar jag använder. Först och främst ska jag säga att jag just nu har en iphone 4s, så de flesta utav mina bilder jag lägger ut är fotade med den (eller min canon eos 600d). Hur som helst, nedan ser ni vilka appar jag använder och vad jag gör i de. 
 
Afterlight 
I den här appen justerar jag nästan allt. Ljusstyrka, lägger på ett fint filter ibland, beskär bilden om det skulle behövas och sist men inte minst sätter jag en "vit ram" runt bilden. Den här appen är enkel och har verkligen allt & lite till!
 
Line camera 
Den här appen är jag fortfarande nybörjare på men i den lägger jag iallafall till de fina vita stjärnorna. Det finns även massor med andra finesser som du kan lägga till med hjälp av den här appen. Bland annat så kan du göra din hy bättre samt bli smalare/större. 

Pic Lab 
Den här appen använder jag endast när jag ska lägga till en text på någon utav bilderna. Det finns ett stort utbud med fina, gratis typsnitt att använda.





Postat av: Trees, mamma i London // 2014-01-06 · 19:43:35

Tack för tipsen :)

Postat av: Matilda // 2014-01-06 · 19:49:55

Super fin blogg!
Bra redigerings tips också :)

Postat av: Petra // 2014-01-06 · 19:50:56

fin förändring :) bra tips

Postat av: Elin // 2014-01-06 · 19:51:43

Vilka fila bilder!

Postat av: lina // 2014-01-06 · 20:38:39

Tack för tipset! Ska genast ladda hem dem och testa!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback