How to: marshmallows pops

2014-03-22 · 07:02:00
De söta sugrören och flaskorna kommer från Celebrations.se.
 
Ni som följer mig på instagram har säkert sett förberedelserna inför babyshowern som är imorgon (!!). Något som jag har sysselsatt mig med idag är att göra marshmallows pops. Plätt-lätt och det går riktigt snabbt att göra. Eftersom att jag fick några frågor om hur jag hade gjort dom, så förklara lite snabbt här nedanför.
 
Marsmallows.
Choklad (valfri färg).
Strössel.
Och om du vill, även karamellfärg.
 
Börja med att smäta chokladen på låg värme i en kastrull. Om du ska smälta vit choklad som jag gjorde, så tänk på att den mycket lättare skär sig och blir en oljig sörja om du inte tar det väldigt försiktigt. När chokladen har smält sätter du marshmallowsen de på en valfri "klubb-pinne". Jag köpte några fina som jag hittade på internet. Doppa de försiktigt i chokladen och sen dekorerar du de med strössel, socker, riven choklad på toppen.  Bara fantasin kan sätta stopp här! Ställ de färdiga klubborna i ett stadigt glas och låt torka. För att göra de ännu snyggare och lite "kalasigare" kan du sätta på cellofanplast och knyta ett snyggt band runt som jag gjort. Klart! 
 
Om ni vill kan ni imorgon följa babyshowern på instagram med #ärtansbabyshower.
♥ ♥ ♥ ♥
 

Postat av: Tess // 2014-03-22 · 08:29:29

Men åh, så söta! :) Kram

Postat av: carolinakatjasusanna.blogg.se // 2014-03-22 · 10:01:01

Jättehärlig denhär ljusa designen är!

Postat av: Sara Lindahl // 2014-03-22 · 16:54:22

Åh så söta! De ska jag prova!
sv; tack ska du ha! Jag älskade verkligen min mage!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback